Veelgestelde vragen over de Clubcard - Hercules Zaandam

Veelgestelde vragen over de Clubcard

Je bent lid van sc Hercules Zaandam als je op onze ledenlijst staat en als je aan jouw lidmaatschapsverplichtingen voldoet. Dit geldt ook voor donateurs.
Ben je (nog) geen lid of donateur? Meld je dan eerst aan als lid/donateur. Dit kan tegelijkertijd met het ophalen van jouw Clubkaart. Voorwaarde is wel dat je jouw contributie dan meteen contant (of met pin) betaalt. Of stuur een e-mail naar clubkaart@hercules-zaandam.nl.

De contributie voor niet-spelende leden bedraagt € 90 per seizoen. De contributie voor meewerkende leden (vrijwilligers) bedraagt € 50 per seizoen. De contributie voor donateurs bedraagt € 50 per seizoen. 
Leden zijn via de club aangesloten bij de KNVB en hebben bijvoorbeeld stemrecht tijdens ledenvergaderingen. Voor donateurs geldt dit niet. Voor bepaalde functies is het lidmaatschap zelfs vereist. Meer over het lidmaatschap van Hercules lees je op onze website.

Ben je actief voor de club als vrijwilliger? Selecteer dan de vraag onderaan in dit menu: ‘Wat is er voor de vrijwilligers geregeld?’

Je ontvangt nog geen Clubkaart (of jouw Clubkaart wordt geblokkeerd) als je:
- nog contributie bent verschuldigd over vorige seizoen(en)
- geen betaalkeuze bij ClubCollect hebt gemaakt binnen de daarvoor geldende termijn
- contributietermijnen storneert/hebt gestorneerd (en nog niet hebt ingehaald)
Voor het betalen van door ons doorbelaste KNVB-boetes gelden dezelfde criteria als voor de contributies.

Ouders/verzorgers van minderjarige leden kunnen de Hercules Clubkaart op hun eigen naam registreren en beheren. Zij kunnen daarnaast ook een extra Clubkaart voor zichzelf aanschaffen. De kosten hiervan bedragen € 5 per kaart. Vraag hiernaar bij het ophalen van jouw Clubkaart of stuur een e-mail naar clubkaart@hercules-zaandam.nl.

Dus je wilt als team een potje maken? Ja, dat is mogelijk. Per team kan er een kaart worden aangevraagd, waarbij onderling het beheer en saldo dient te worden geregeld. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Voor aanvragen stuur je een e-mail naar clubkaart@hercules-zaandam.nl.

  1.  Je krijgt een kaart met een pasnummer en een CVC-Code. Om deze kaart aan jou te koppelen ga je naar www.mijnlcs.nl.
  2. Je kiest voor de knop ‘registreren’, linksonder.
  3. Na het invullen van jouw emailadres krijgen je een link toegestuurd, die je moet bevestigen. Daarna kun je verder met de registratie.
  4. Per e-mail ontvang je een bericht dat moet worden bevestigd. Als je deze mail niet ontvangt, stuur dan een e-mail met jouw naam, e-mailadres en pasnummer aan: clubkaart@hercules-zaandam.nl waarin je vraagt om verzending van jouw inloggegevens.

Voor je met de Hercules Clubkaart kunt betalen, moet je de Hercules Clubkaart activeren door deze op te waarderen met een saldo. Jouw Hercules Clubkaart is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat.

Per e-mail ontvang je de benodigde inloggegevens. Als je geen gegevens hebt ontvangen, of jouw e-mailadres niet bekend is, stuur dan een e-mail naar clubkaart@hercules-zaandam.nl.

Na inloggen op www.mijnlcs.nl kun je onder de menuoptie ‘Instellingen’ en ‘Mijn gegevens’ jouw gegevens wijzigen.

Dat kan via internet (iDEAL). Om jouw Hercules Clubkaart via internet op te laden ga je naar www.mijnlcs.nl en log je in op jouw persoonlijke pagina. Om veiligheidsredenen heb je een loginnaam en wachtwoord nodig die je bij het registreren hebt aangemaakt. Met iDEAL moet het op te waarderen bedrag minimaal € 10 zijn. Opwaarderen kan ook met de KNIP app op je mobiele telefoon. Met iDeal en/of KNIP opwaarderen is gunstig, want alleen in deze gevallen word je daarvoor beloond. En: hoe meer je opwaardeert, des te groter de beloning:
  • € 10 tot € 25 = 4% bonus
  • € 25 tot € 50 = 7% bonus
  • € 50 of meer = 10% bonus
  • Voorbeeld: bij het opwaarderen met € 50 krijg je 10% bonus en neemt je bestedingstegoed dus toe met € 55.

Ook in de kantine kun je jouw Clubkaart (contant of met pin) opwaarderen, maar voorlopig geldt hiervoor niet de bonusregeling.

Bij het afrekenen wordt het actuele saldo voor de kantinemedewerker zichtbaar. Je kunt degene achter de bar ook vragen om op ‘Saldo’ te drukken en de pas op de paslezer leggen. Het saldo wordt dan getoond. Sinds kort is er ook een KNIP app beschikbaar. Hiermee kun je zelf simpel jouw saldo checken.

Een andere mogelijkheid is om in te loggen op www.mijnlcs.nl. Deze site is te bereiken via elke mobiele telefoon, tablet of computer. Op deze site kun je jouw saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en jouw pas opwaarderen met iDEAL. Bovendien is het mogelijk om:

rekeningen te koppelen, d.w.z. dat bijvoorbeeld alle gezinsleden vanuit dezelfde rekening betalen;
log-ins te koppelen, de rekeningen blijven apart maar de bestedingen kunnen wel worden ingezien vanuit één login (misschien handig als je wilt weten wat jouw kinderen zoal aan de bar kopen).

Lukt het je niet om een van beide opties te activeren, stuur dan een e-mail met wens en de betreffende pasnummers naar: clubkaart@hercules-zaandam.nl.

 

Saldo dat op de Hercules Clubkaart staat, kan alleen worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap. Stuur een e-mail naar clubkaart@hercules-zaandam.nl met al jouw gegevens, pasnummer en bankrekeningnummer.

Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Dit kan alleen gebeuren door de penningmeester. Stuur een e-mail met jouw gegevens en jouw vraag naar: penningmeester@hercules-zaandam.nl.

Voor de administratieve afhandeling heeft Hercules een overeenkomst gesloten met Le Credit Sportif. Zij zijn leverancier van ons nieuwe kassasysteem in de kantine en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de Clubkaart. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met jouw persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan anderen verstrekt.

Bij een betaling met de Hercules Clubkaart heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de Hercules Clubkaart op de kaartlezer gelegd, dat is alles. Net als contactloos betalen met een bankpas.

Als er onvoldoende saldo op de kaart staat, kan de betaling worden omgezet in een pinbetaling met een bankpas, een contantgeld betaling of een betaling met een andere Hercules Clubkaart.

Nee, met het tegoed op jouw Hercules Clubkaart kan alleen bij Hercules worden afgerekend. Mogelijk kan er in de toekomst korting worden verkregen bij sponsoren.

Blokkeer jouw Hercules Clubkaart zo snel mogelijk. Na inloggen op www.mijnlcs.nl kun je onder de menuoptie ‘Blokkeren’ meteen de desbetreffende Hercules Clubkaart blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van jouw Hercules Clubkaart.

Een pas kan aangevraagd worden bij clubkaart@hercules-zaandam.nl. De nieuwe pas kan dan worden opgehaald in de kantine. Je ontvangt hierover bericht per e-mail.

Je kunt jouw Clubkaart gebruiken zo lang als je lid bent van sc Hercules Zaandam. Als de kaart gedurende een aaneengesloten periode van twee jaar niet wordt gebruikt, wordt de kaart door ons om veiligheids- en efficiencyredenen ongeldig gemaakt.



Onze vrijwilligers die een bijdrage leveren aan de verenigingsorganisatie vind je overal in de club: achter de bar, in het wedstrijdsecretariaat, op het trainingsveld, als jeugdleider, in de onderhoudsploeg, in het bestuur of in een commissie, enzovoorts. Een deel van de vrijwilligers is lid van Hercules, een ander deel niet.

Je bent lid van Hercules omdat jij je verbonden voelt met en betrokken voelt bij de vereniging. Lid zijn betekent ook: contributie betalen. Maar eigenlijk is dat een beetje gek: je werkt voor de vereniging en dan moet je daar ook nog eens voor betalen …. In deze situatie gaan we drastisch verbetering brengen.

Voor al onze vrijwilligers die al lid zijn en/of lid worden, én contributie betalen, én geen andere vergoeding ontvangen, gaan we extra bestedingstegoed op hun Clubkaart zetten. De grootte van het extra bestedingstegoed wordt afgestemd op wat je voor de club doet en hoe vaak. Het minimumbedrag van de jaarlijkse vergoeding is in alle gevallen hoger dan het contributiebedrag van € 50 voor een ‘meewerkend lid’. Je houdt er ‘netto’ dus altijd wel iets aan over.

Voor vrijwilligers die geen lid zijn/willen worden komt de Vrijwilligerskaart beschikbaar. Deze kaart ziet er precies hetzelfde uit als de Clubkaart, maar heeft een andere functionaliteit. De Vrijwilligerskaart bevat alleen vrijwilligerstegoed en deze kaart kun je niet opwaarderen. De Vrijwilligerskaart hoeft niet te worden geregistreerd (is al voor jou gedaan). Het minimumbedrag van de jaarlijkse vergoeding is ook hier in alle gevallen hoger dan het contributiebedrag van € 50 voor een ‘meewerkend lid’. Je houdt er ‘netto’ dus altijd wel iets aan over. Vrijwilligerstegoed wordt alleen achteraf op de Vrijwilligerskaart gezet. In de maanden juli en augustus worden geen tegoeden toegekend, tenzij speciale omstandigheden daar aanleiding toe geven.

De vergoedingen op de Clubkaart zijn hoger dan op de Vrijwilligerskaart, begrijpelijk omdat Clubkaart-bezitters lid van de vereniging zijn en onder meer contributie betalen. De extra tegoeden op de 'gewone' Clubkaart worden maandelijks alleen achteraf bijgeschreven. In de maanden juli en augustus worden geen tegoeden toegekend, tenzij speciale omstandigheden daar aanleiding toe geven.

Met het (extra) bestedingstegoed op zowel de Clubkaart als de Vrijwilligerskaart dient in het vervolg al het individuele eigen verbruik te worden betaald. Uitzondering hierop is groepsverbruik, zoals vergaderingen, koffie voor de onderhoudsploeg op maandag en donderdag, koffie in het wedstrijdsecretariaat (alleen voor bevoegden!).


De grootte van het extra bestedingstegoed wordt afgestemd op wat je voor de club doet en hoe vaak. En het hangt er van af of je lid bent of niet. Er zijn dus verschillen, die zo zorgvuldig mogelijk zijn bepaald. De tegoeden kunnen op elk moment door het bestuur worden gewijzigd.

Met een Clubkaart ben je lid/donateur van de vereniging. Je betaalt dan contributie maar je krijgt er iets voor terug:

- Als lid (niet als donateur) heb je toegang tot en stemrecht tijdens (leden)vergaderingen.
- Je kunt jouw Clubkaart opwaarderen en daarmee bonustegoed ontvangen.
- Je ontvangt een hogere vrijwilligersvergoeding.
- Je behoudt jouw vrijwilligersvergoeding zo lang als jij lid blijft en vrijwilligerswerk doet.

Ben je (nog) geen lid? Meld je dan aan, tegelijkertijd met het ophalen van jouw Clubkaart (zie ook de bovenste vraag bij deze ‘Veelgestelde vragen’).

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!